Tax free
- Kto może otrzymać zwrot VAT?
- Podróżny mający stałe miejsce zamieszkania poza terytorium Unii Europejskiej ma prawo do otrzymania zwrotu podatku VAT od zakupionego towaru.
- Minimalna kwota wartości zakupów wraz z podatkiem VAT uprawniająca do otrzymania zwrotu podatku wynosi 200,00 PLN.
- Sprzedawca musi zarejestrować dokument TAX FREE.
- Aby otrzymać zwrot podatku VAT towar musi zostać wywieziony poza obszar Unii Europejskiej w stanie nienaruszonym, w bagażu osobistym i fakt ten musi zostać potwierdzony przez funkcjonariusza Służby Celno–Skarbowej.
- Wywóz zakupionego towaru poza terytorium Unii Europejskiej musi nastąpić najpóźniej w ostatnim dniu trzeciego miesiąca następującego po miesiącu, w którym towar był zakupiony.
- Funkcjonariusz Służby Celno-Skarbowej potwierdzi wywóz towaru w systemie TAX FREE po sprawdzeniu zgodności danych dotyczących podróżnego, zawartych w dokumencie elektronicznym TAX FREE z danymi zawartymi w paszporcie lub innym dokumencie potwierdzającym tożsamość.
- Podróżny przedstawi potwierdzony przez urzędnika Służby Celno-Skarbowej wydruk elektronicznego dokumentu TAX FREE sprzedawcy - w przypadku gdy podróżny opuszcza Unię Europejską z terytorium państwa członkowskiego innego niż Polska.
- Zakupy w sklepie stacjonarnym
- Gdy robisz zakupy w sklepie stacjonarnym zgłoś sprzedawcy chęć skorzystania z TAX FREE.
- Okaż sprzedawcy paszport lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem potwierdzający stałe miejsce zamieszkania poza terytorium Unii Europejskiej.
- Podaj sprzedawcy wszystkie niezbędne dane w celu wystawienia i rejestracji dokumentu TAX FREE. Sprzedawca potwierdzi zgodność tych danych z okazanym przez Ciebie paszportem lub innym dokumentem potwierdzającym tożsamość.
- Zadeklaruj formę zwrotu podatku: bezgotówkowa lub gotówkowa. Pamiętaj, że nie możesz zmienić raz wybranej formy zwrotu podatku.
- Jeśli chcesz otrzymać zwrot podatku przelewem podaj sprzedawcy pełne dane banku nazwa, adres, numer IBAN rachunku bankowego wraz z numerem SWIFT.
- Wybierz formę dokumentu TAX FREE (elektroniczna wersja na Twój e-mail, np. w formacie pdf lub wydruk).
WAŻNE
Pamiętaj, że w przypadku wybrania zwrotu bezgotówkowego (przelewem) będzie on wykonany na wskazane przez Ciebie konto w walucie PLN upewnij się, że Twój bank przyjmie taki przelew. Złożenie zamówienia przez sklep internetowy i odbiór w naszym sklepie stacjonarnym. - Złożenie zamówienia przez sklep internetowy i odbiór w naszym sklepie stacjonarnym.
- Przy zamawianiu przez stronę internetową www.meble.pl, napisz w polu „Uwagi” prośbę o wystawienie dokumentu TAX FREE.
- Gdy odbierasz towar okaż sprzedawcy paszport lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem potwierdzający stałe miejsce zamieszkania poza terytorium Unii Europejskiej.
- Podaj sprzedawcy wszystkie niezbędne dane w celu wystawienia i rejestracji dokumentu TAX FREE. Sprzedawca potwierdzi zgodność tych danych z okazanym przez Ciebie paszportem lub innym dokumentem potwierdzającym tożsamość.
- Zadeklaruj formę zwrotu podatku: bezgotówkowa lub gotówkowa.
Pamiętaj, że nie możesz zmienić raz wybranej formy zwrotu podatku. - Jeśli chcesz otrzymać zwrot podatku przelewem podaj sprzedawcy pełne dane banku nazwa, adres, numer IBAN rachunku bankowego wraz z numerem SWIFT.
- Wybierz formę dokumentu TAX FREE (elektroniczna wersja na Twój e-mail, np. w formacie pdf lub wydruk).
- Nie ma możliwości wysłania zamówionego towaru wraz z formularzem TAX FREE.
- Na granicy
- Gdy opuszczasz teren Unii Europejskiej pokaż funkcjonariuszowi Służby Celno–Skarbowej swoje dokumenty TAX FREE ( wydrukowane lub na urządzeniu mobilnym).
- Po pozytywnej weryfikacji przez funkcjonariusza i odprawie system TAX FREE wygeneruje elektroniczne potwierdzenie wywozu dla okazanego dokumentu TAX FREE. Na żądanie otrzymasz pieczęć POLSKA-CŁO na wydrukowanym dokumencie TAX FREE.
WAŻNE
Jeżeli opuszczasz terytorium Unii Europejskiej z terenu innego państwa członkowskiego niż Polska musisz posiadać papierowe dokumenty TAX FREE. Na nich będzie potwierdzony wywóz towarów zgodnie z przepisami obowiązującymi w danym kraju. - Zwrot podatku VAT
- Jeśli chcesz odebrać zwrot podatku w gotówce zgłoś się do jednego z naszych sklepów na terenie Polski.
- Okaż sprzedawcy paszport lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający Twoją tożsamość. Sprzedawca potwierdzi zgodność tych danych z wystawionym dla Ciebie dokumentem TAX FREE. Pamiętaj – jeśli wybrałeś zwrot podatku w gotówce musisz odebrać go osobiście.
- Sprzedawca zweryfikuje status elektronicznego dokumentu TAX FREE w systemie. Jeśli w systemie będzie potwierdzenie, że wywiozłeś towar poza obszar Unii Europejskiej otrzymasz zwrot podatku.
WAŻNE
W przypadku gdy opuszczałeś Unię Europejską z terytorium państwa członkowskiego innego niż Polska – musisz dostarczyć papierowy wydruk TAX FREE potwierdzony przez funkcjonariusza Służby Celno – Skarbowej. - Jeśli zadeklarowałeś zwrot podatku na rachunek bankowy i opuszczałeś Unię Europejską z innego państwa członkowskiego niż Polska możesz także przesłać dokument TAX FREE na adres: Meble.pl S.A. 35-021 Rzeszów, ul. Langiewicza 33, Polska.
- Zwrot na rachunek bankowy zostanie wykonany w ciągu 10 dni roboczych od daty otrzymania przez Meble.pl S.A. dokumentu TAX FREE w wersji papierowej (jeśli dotyczy) lub otrzymania potwierdzenia przekroczenia granicy z elektronicznego systemu TAX FREE.
- Zwrot podatku VAT jest dokonywany w złotych polskich. W przypadku zwrotu na konto bankowe, Meble.pl S.A. nie bierze odpowiedzialności za ewentualne dodatkowe opłaty za odebranie przelewu zagranicznego pobierane przez bank odbiorcy przelewu/klienta.
- O zwrot podatku możesz ubiegać się w ciągu 10 miesięcy od daty zakupu towaru.
- Sprzedaż w procedurze TAX FREE jest rejestrowana na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych puesc.gov.pl
Podstawa prawna: Art. 126-130 Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2021.685 t.j. z dnia 2021.04.14 z późniejszymi zmianami).