• Moje konto
  • Ulubione
  • Koszyk
  • Menu

Jak utrzymać porządek na biurku?

Nikt nie lubi pracować czy uczyć się w nieładzie. Jeśli masz tendencję do robienia bałaganu na biurku, koniecznie musisz to zmienić. Zobaczysz, że zmiana ta pozytywnie wpłynie na efekty Twojej pracy. Kilka pomocnych wskazówek znajdziesz w dalszej części artykułu.

Przedmioty znajdujące się na biurku podziel na trzy grupy:

1. Rzeczy, które wracają na miejsce;

2. Rzeczy, które nie będą Ci na razie potrzebne i nie powinny się znajdować na biurku;

3. Rzeczy, które nigdy nie będą Ci potrzebne.

Przy dzieleniu przedmiotów z biurka na grupy bądź surowy. Nie odkładaj rzeczy "na potem", bo "może się jeszcze przydadzą". Wyrzucanie wszystkich niepotrzebnych przedmiotów to podstawa. Zapewne masz na biurku wiele nieaktualnych już notatek, niepiszące długopisy czy zakreślacze. To nie wszystko. Z biurka powinny zniknąć też rzeczy, które Cię rozpraszają. Wszystkim niepotrzebnym łapaczom kurzu powiedz "do widzenia". Przedmioty, z których korzystasz rzadko także nie powinny znajdować się na biurku, ich miejsce jest w szafce lub szufladzie. Pod ręką należy zostawić jedynie to, co najbardziej konieczne.

Utrzymuj porządek na bieżąco

Kiedy już posprzątasz biurko nie dopuść do tego, by znów zapanował na nim bałagan. Ład powinieneś utrzymywać na bieżąco. Zrobiłeś notatkę? Odłóż długopis do pojemnika. Wypiłeś herbatę? Nie zwlekaj z odniesieniem kubka do kuchni.

 

Metoda 5S

Swoje biurko możesz też posprzątać w zgodzie ze słynną metodą 5S. Jest to metoda od lat stosowana z powodzeniem w japońskich firmach. Tam utrzymanie porządku na stanowisku pracy należy do ważnych elementów zarządzania jakością. Jej nazwa pochodzi od pierwszych słów określających kolejne etapy wdrażania tejże metody:

1. Selekcja - zostaw na biurku to, co potrzebne, resztę wyrzuć lub schowaj do szafki.

2. Systematyka - wszystkie rzeczy powinny mieć swoje miejsce przechowywania.

3. Sprzątanie - gruntowne posprzątanie biurka na nic się zda, jeśli potem nie będziesz utrzymywać na nim porządku. Po zakończeniu pracy wszystkie przedmioty powinny wrócić na swoje miejsce (pkt. 2).

4. Standaryzacja - należy wprowadzić zasady organizujące Twoje stanowisko pracy.

5. Samodyscyplina - raz wyznaczone standardy należy utrzymywać i doskonalić.

Długopisy i ołówki

Rozmawiasz przez telefon, musisz coś zapisać, ale we wszechobecnym bałaganie nie możesz znaleźć długopisu... Też znasz to uczucie? Nie będzie z tym problemu, jeśli długopisy i ołówki umieścisz w specjalnie do tego przeznaczonych pojemnikach.

Pojemnik na długopisy i ołówki

Biurowe niezbędniki

Rozmawiasz przez telefon, musisz coś zapisać, ale we wszechobecnym bałaganie nie możesz znaleźć długopisu... Też znasz to uczucie? Nie będzie z tym problemu, jeśli długopisy i ołówki umieścisz w specjalnie do tego przeznaczonych pojemnikach.


Do przechowywania długopisów możesz też wykorzystać... stojaki na szczoteczki do zębów lub zwykły kubek. Od tej chwili już zawsze będziesz miał coś do pisania pod ręką.


Podstawka na wizytówki

Prowadzisz rozmowę z nowym klientem i nagle pojawia się problem. Twoje wizytówki diabeł ogonem nakrył. Nie zwalaj winy na księcia piekieł, tylko przyznaj sam przed sobą, że nie potrafisz utrzymać wśród nich porządku. A wystarczy przecież kupić elegancką podstawkę na wizytówki i kłopot z głowy, a raczej z biurka!

Długopisy i ołówki

Rozmawiasz przez telefon, musisz coś zapisać, ale we wszechobecnym bałaganie nie możesz znaleźć długopisu... Też znasz to uczucie? Nie będzie z tym problemu, jeśli długopisy i ołówki umieścisz w specjalnie do tego przeznaczonych pojemnikach.


Do przechowywania długopisów możesz też wykorzystać... stojaki na szczoteczki do zębów lub zwykły kubek. Od tej chwili już zawsze będziesz miał coś do pisania pod ręką.

Stojak na spinacze biurowe

Dzięki temu oryginalnemu dodatkowi będziesz mieć porządek wśród spinaczy. To również ciekawy sposób na urozmaicenie biura. Wystarczy tylko wybrać stojak o niespotykanym designie. Ten prezentowany na zdjęciu wykonany został na wzór postaci, która ma fryzurę z przypiętych spinaczy biurowych.

Podajnik taśmy klejącej

Zamiast trzymać taśmę klejącą w przepastnej szufladzie, o wiele lepiej umieścić ją na podajniku, który stanie na biurku. Ten prezentowany na zdjęciu będzie świetnym towarzyszem dla ludzika – stojaka na spinacze. Obydwa elementy dodadzą nieco humoru do wystroju biura.